wtorek, 15 listopada 2011

Nowe szkolenie - komunikacja, umiejętności społeczne nauka zabawy!!

– jak uczyć dzieci z autyzmem tych odrębnych, lecz powiązanych

ze sobą umiejętności?

termin: UWAGA! NOWY TERMIN: 3-4 grudnia 2011

uczestnicy: rodzice, terapeuci, osoby, które na co dzień zajmują się profesjonalną pracą z osobami z zaburzeniami rozwoju oraz z zaburzeniami zachowania (pracownicy placówek terapeutycznych, szkół i przedszkoli, poradni psychologicznych i pedagogicznych) oraz studenci chcący pogłębić wiedzę na temat pracy z osobami nietypowo rozwijającymi się.
zakres szkolenia: dzieci z zaburzeniami rozwoju (np. z autyzmem) przejawiają trudności w komunikowaniu się, interakcjach społecznych i zabawie. Wiele programów terapeutycznych skupia się na uczeniu tych umiejętności jako oddzielnych sfer, nie przykładając znaczenia do faktu, że są one ze sobą ściśle powiązane. Podczas proponowanych warsztatów prowadzący przedstawią metody uczenia każdej z ww. umiejętności, a także zaprezentują możliwości „przenikania” się tych trzech sfer. W kontekście komunikowania się - zostaną przedstawione metody kształtowania umiejętności komunikacyjnych (wokalnych i niewokalnych) u dzieci z autyzmem (podejście „verbal behavior”). W kontekście umiejętności społecznych - przedstawione zostaną sposoby rozwijania umiejętności poprzedzających, które są niezbędne w inicjowaniu oraz uczestniczeniu w interakcjach społecznych. Zaprezentowane zostaną także ćwiczenia i techniki pracy z dziećmi przygotowywanymi do pójścia do przedszkola / szkoły oraz z dziećmi, które regularnie uczęszczają do przedszkoli i szkół (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności wspólnej zabawy oraz komunikowania się z rówieśnikami). W kontekście umiejętności zabawy omówione będą podstawowe trudności dzieci z autyzmem w tej sferze, etapy uczenia oraz techniki nauczania zabawy tj. plany aktywności, modelowanie, metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne. Podczas warsztatów zostanie również zaprezentowana rola terapeuty cienia/ koordynatora w przedszkolu i podczas zajęć domowych we wdrażaniu dziecka z autyzmem do wspólnej zabawy z rówieśnikami i domownikami. Uczestnicy będą mieli możliwość obserwacji bezpośredniej pracy z dzieckiem (sesja "na żywo", nie nagranie video!) oraz korzystania z pomocy naukowych i dydaktycznych.
liczba godzin ogółem: 20 godz. dydaktycznych (2 dni)
           w tym: - szkolenie: 12 godz.
                      - warsztaty: 4 godz.
                      - obserwacja: 4 godz.
prowadzący: Dr Monika Suchowierska
miejsce szkolenia: Centrum Wczesnej Interwencji "Krok po Kroku", Warszawa, ul. Syta 93 mapka dojazdu...
cena: 400 zł
UWAGA! Rabat 5% dla członków PTPB!
inne: uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne oraz zaświadczenia o odbytym szkoleniu wydane przez Fundację KROK PO KROKU i Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Agresja u dzieci jak interpretować.

Zachowania nazywane agresywnymi – m.in. bicie, gryzienie, wywoływanie konfliktów, wyśmiewanie, przezywanie, obmawianie siebie nawzajem, któr...